Friday 21 March 2014

Produk Innovatif

1.  Google Chromecast

Produk ini adalah hasil keluaran Google. Ia membolehkan TV biasa berfungsi sebagai 'smart tv' dengan harga yang murah. Hanya pasangkan produk ini pada mana-mana soket HDMI pada TV dan hubungkan produk ini dengan sambungan Wifi di rumah untuk memaparkan maklumat dan kandungan dari internet. Produk ini tidak mempunyai alat kawalan jauh; ia boleh dikawal dengan mengunakan komputer atau aplikasi yang di muat turun ke dalam telefon pintar atau tablet.

Pengeluar: Google




2. MaxiMatic EBK-200 Elite Cuisine Pembuat Sarapan 3 dalam 1

Peralatan dapur ini dicipta untuk menjimatkan ruang dan masa. Ia menggabungkan 3 cara membuat sarapan secara serentak iaitu membakar roti, mengoreng telur dan membancuh kopi.  Dengan mengunakan kuasa hanya 500watt; ia bukan sahaja menjimatkan  ruang dapur tetapi juga tenaga elektrik.

Pengeluar: Maximatic, USA





3. Flip Fold: Papan Melipat Baju

Ia adalah satu peralatan yang digunakan untuk melipat pakaian dalam masa yang singkat dan kemas. Ia boleh digunakan ke atas semua jenis pakaian sama ada kemeja lengan panjang, kemeja-t, seluar, tuala dan lain-lain. Ia membantu pengguna menjimatkan ruang di dalam almari pakaian; malah kanak-kanak juga boleh menggunakannya dengan mudah.

Pengeluar: FlipFlod




4. Pebble Jam Pintar

Jam pintar Pebble dihubungkan dengan telefon pintar pengguna dengan menggunakan Bluetooth; ia dibina untuk berinteraksi dengan sistem operasi iOS dan Android. Bukan setakat hanya memaparkan masa, peranti ini memaparkan panggilan masuk, sms, email dan mempunyai kawalan ke atas aplikasi muzik di telefon pengguna. Ia menggunakan paparan monokrom dan mempunyai bateri yang bertahan sehingga 7 hari.

Pengeluar: Pebble Technology Corp








5.  Konsol Permainan Xbox One

Xbox One memberikan pengalaman permainan konsol yang berbeza, ia mengabungkan CPU, GPU dan ESRAM yang berkuasa dengan sistem operasi yang innovatif untuk membawa permainan dan hiburan ke satu tahap baru. Perkakasan berkuasa tingginya memberikan grafik yang hampir kepada keadaan nyata, membolehkan pemain mendalami watak permainan konsol, animasi dan persekitaran di dalam permainan. Konsol ini membolehkan pemain berinteraksi dengan pemain lain di seluruh dunia secara atas talian. Kejuruteraan kinect yang baru mempunyai ciri-ciri yang intuitif, responsif dan tepat dalam memberikan kebolehan unparallel voice, vision and motion technology yang mana ia membenarkan pemain berinteraksi dengan konsol.

Pengeluar: Microsoft


6. MYO Gelang Kawalan Pergerakan

MYO menukarkan pergerakan manusia kepada kawalan digital. Ia tidak terikat pada mana-mana peranti komputer atau ruang. Gelang ini menggunakan pelbagai sensor pengesan pergerakan untuk mengukur kedudukan dan orientasi tangan pengguna. Lebih mengagumkan ia mampu mengesan aliran elektrik di dalam otot yang berinteraksi dengan pergerakan jari; membolehkan MYO mengenal pasti kawalan pergerakan yang kompleks seperti mencubit, menunjuk dan mengenggam.

Pengeluar: Thalmic Labs



7. Ultra thin back clamping power bank


Direka khas untuk Samsung Galaxy S3 I9300 dengan kapasiti 4200MAH, terbaik kepada sesiapa yang kerja di luar kawasan pejabat, membuat lawatan dan sebagainya. Bateri polimer ysng kualiti tinggi, reka bentuk yang nipis, amat sesuai dengan I9300 Samsung Galaxy S3 anda. Dengan butang kuasa bijak, lebih selamat dan tahan lebih lama.
Input semasa, 5V/0.6A; Output semasa, 5V/1A 
Masa ketahanan, 380 jam; Masa pengecasan: 4.5 jam. Kitaran 6 Mengecas:.> 500 kali, suhu operasi -10 ~ 40 ℃, 8 Suhu penyimpanan. -20 ~ 50 ℃, Saiz -147 * 73.5 * 18mm 
Pengeluar : Porex Global Technology Limited



8. Jam Pintar Galaxy Gear

Samsung memperluaskan bilangan peranti yang serasi dengan Galaxy Gear jam pintar. Sebagai sebahagian daripada Android 4.3 (Jelly Bean) kemaskini, jam akan berinteraksi dengan Galaxy S4, Galaxy S III, dan Galaxy Note II. Kini ia juga direka supaya serasi dengan peranti Galaxy lain - seperti S4 mini, S4 Aktif, Mega 5.8, 6.3 Mega, dan S4 Zoom - melalui kemaskini perisian yang berasingan mengikut negara. jam pintar ini boleh digunakan sama seperti telefon bimbit. Ia boleh membaca mesej, mengambil gambar dan sebagainya mengikut fungsi telefon bimbit.

Pengeluar : SAMSUNG




9. Konsol Permainan Wii

Wii adalah konsol rumah permainan video yang dikeluarkan oleh Nintendo pada 19 November 2006. Sebagai konsol ketujuh generasi, Wii bersaing dengan Microsoft Xbox 360 dan Sony PlayStation 3. Wii membawa generasi lebih PlayStation 3 dan Xbox 360 dalam jualan di seluruh dunia pada Disember 2009, konsol memecahkan rekod jualan untuk satu bulan di Amerika Syarikat. Wii memperkenalkan pengawal jauh Wii, yang boleh digunakan sebagai menunjuk peranti pegang tangan dan yang mengesan pergerakan dalam tiga dimensi. Satu lagi ciri yang ketara konsol adalah WiiConnect24, yang membolehkan ia menerima mesej dan maklumat terkini melalui Internet semasa dalam mod siap sedia. 

Pengeluar: Nintendo


10. I-Check

i-Check merupakan sejenis Sistem Pemantauan Tekanan Tayar Tanpa Wayar(TPMS). Anda tidak memerlukan sebarang wayar bagi menghubungkan alat pengesan tayar tanpa wayar dengan alat paparan panel LCD.Panel paparan LCD tersebut amat mudah digunakan dengan menghubungkannya dengan palam pencucuh rokok yang terdapat di dalam sesebuah kereta. i-Check akan sentiasa memberi makluman kepada anda ketika memandu. Apabila tekanan tayar jatuh ke bawah paras kritikal, i-Check akan menghasilkan sejenis isyarat amaran kepada pemandu menerusi bacaan merah dan bunyi penggera. Secara ringkasnya, i-Check akan: 

Pengeluar: MXB